torsdag 21 april 2016

Tosser Day 44



2016 04 21
*
Tosser-day, inlägg fyrtiofyra magnum.
Undan för hundan, nu går vi in på fyrtifjärde rundan.
Det var en orolig natt med många uppvak. Par för banan, dock. 
Jag drömde om gårdagens djärva mastklättring. Det är ovanligt att jag drömmer om en aktuell händelse, det brukar ta månader och år innan en faktiskt händelse avspeglar sig i mina drömmar. Hvad betyder det tro? Så är det kanske för alla. Att hjärnan behöver tid på sig att bearbeta händelser och det tar tid innan det är så bearbetat att det kan manifesteras i dröm.
Jag drömde att jag var högst uppe i masten, när en bult som höll fast stegpinnarna lossnade och pinnarna liksom vred sig neråt och jag höll nästan på att falla. Blev hängande i en hand, ett ögonblick, sisådär en 40 meter ovanför marken. Ytterst realistiskt liksom. Nu vet jag inte om jag vågar att klättra ända upp i toppen, haha.
Sen har jag idag också lite ”träningsvärk” i magmusklerna, kan det verkligen bero på min lilla klättring igår...?
**
På min promenad idag tog jag vägen genom en liten magisk dal, nära kullen.


Sen hittade jag ludna backsippor.



***
Dagens konst är ytterligare en servalackmålning, Stelsol, från 1994.


****
Sen efter en lätt lunch, typ 120 kalorier, plus kaffe dårå, så åkte jag till GDS-hallen för att byta till sommardäck. Det var slitsamt för ryggen, som väntat, men vem vet, det kanske är sista gången nånsin jag behövde göra detta arbete. Jag tvättade också bilen, för första gången i år faktiskt.
Trots ryggont var det trevligt att pyssla med bilen, man kan gå in i zen-stämning om man vill. Men eftersom varje minut kostar så är det svårt att koppla av och zena sig riktigt ordentligt.
Att min tinnitus har varit extra skrikig de senaste dagarna gör det ju heller inte lättare att zena.
Sen var det ju dags för veckans angry inch, som denna vecka var angrier than usual, I suspect. Men kanske inte ändå. Det är väl som förut, tror jag. No regrets, men det kunde vart bättre.
Sen, nu,  börjar denna långa dag lida mot sitt slut. Fredan är alltid nåt att se fram emot, vilket paradoxalt nog gör det svårare att sova på torsdassnatten.
Kanske ska jag köpa chips i morron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar