lördag 2 april 2016

Hum-hum, jubileum-um



Eh, jubileum idag dårå. Firar en heeel månads bloggande. Tjohoo. Bara två månader av dagligt nötande kvar för att vanan ska bli etablerad. För att hjulspåren i hjärnsubstansen ska vara djupa noga för att det ska vara lättare att följa hjulspåren än att… inte göra det.
Men det är aldrig för sent att ge upp. (säger Optimistkonsulten)
Lördagsmorgnar är väl aldrig roliga, aldrig nånsin, i princip. Jag har mina. Men lite trevligt var det att stiga upp och på promenaden till toaletten kunna konstatera att ryggen är lite bättre än i går. Vid min höga ålder är jag alltid rädd att nästa skov ska bli permanent, så jag är alltid lite lättad när kurvan vänder uppåt igen, efter att ha tvekat i bottenläge liksom.
Frukosten fick bestå av Blå Bands blåbär/hallon-soppa. Den är god nog att svälja ner, när aptit saknas, vilket den ofta gör på mina morgnar. Och en portion kostar runt 4 kr. Bättre än inget.

Dagens prolle-outfit; tuffa,mörka cammo-braxer, bastanta hikingkängor från North Face, violett fleece-tröja med färg-m
atchande trikåhalsduk, sportig och exklusiv ljusgul mocca-väst med matchande grov Jula-keps.  Tunna monteringshandskar (9.90) från Biltema. Knästöd i tjock neopren. Men hela den tuffa outfiten förstås förstörd genom att jag använder stavar, haha, supertöntigt.
Idag traskade jag hela vägen upp till kullens topp. Och hem igen.
Solen kunde anas genom molntäcket. Lite läckert när den speglade sig i vattnet.
 

    Dagens hemska artsy fartsys:

    Dödsliv  (1972?)
**
 Stampbomb (71)
**
  Dagens  symbol: QBoot

(Önskade att någon kunde frågat om vad den betydde, och ställt mig mot väggen, men det hände aldrig. De va väl för subtilt.)

Dagens dimmiga återblick; en stämningsbild från en utflykt i ett tidigt 60-tal.


                        Dagens skarpa blick:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar