måndag 11 april 2016

Eh, pluskvamperfektionism.



Ny vecka. Måndan kom snabbt. Vaknade vid 5-tiden. Nollgradigt och soligt idag också. Det tyckte jag om.
Varken hälsporre, knän eller rygg krånglade, så det blev en lång rask prolle i sånt solsken att det var befogad med mina favoritsolglasögon, dom stora pilotbågarna med ogenomträngligt spegelglas. Coolare kan ingen vara, i Guds lilla barnaskara.
Till lunch åt jag pizza. Det smakade sisådär.
Dagens konst är en enkel tuschpenneteckning, men dock ett verk som varit på min första och förstås enda utställning..

Krypningen

Jag hade tänkte göra mer idag, typ tvätta och städa och rama in två tavlor, men det blev inget. Livet rann mellan fingrarna.
Barnen stojade i parken, kanske var det fel på dom. Måndag kanske är en sån dag. The badger drifted away.
Jag tänkte i pluskvamperfekt hela dan tror jag. Nu på kvällen brottades jag lite med en mening som ser ut så här. A piece of gold and a heart of mind. Eller så här: A heart of gold and a peace of mind, whichever comes first. Nånstans där finns antingen ett skämt eller viktig sanning.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar