söndag 13 mars 2016

Twisted shit



Åh, Söndan bara går.
Dagen började inte så lovande; vaknade vid 5 tiden från en hemsk mardröm, vari jag höll på att strypa mig med ett tvinnat lakan. Jag var tvungen att stiga upp och vakna till, för det händer ibland att jag vaknar efter mardröm, somnar om, och hamnar i samma mardröm igen.
Så det blev en tidig frukost, bestående av källarfranska med ost och gurka, plus kaffe. Typisk söndasmorronlyx. (För en lynx, dårå)

msdos-boot, 90-tal.
 












Vid 9-tiden gav jag mig iväg på en 90-minuters stav-promenad, med extra vikt på 5 kg i form av ett vikt-bälte. Det var lugnt, mulet, milda vindar, bitvis isigt, bitvis isfritt, men lerigt.
Jag mötte den alltid glade Stavsläparen och sen den sura Sabotören och jag fruktade då att stenprojektet var saboterat igen. Men när jag kom dit visade det sig att någon av mina anonyma stensupportrar hade återställt det som Sabotören förstörde för 2 dar sen. Det värmer alltid.
Eh, dagens neurom: Mortons neurom. Det verkar ha läkt ut sig äntligen efter nästan 5 års besvär. Men jag vågar väl inte säga att jag är kvitt smärtan, då kommer det väl tillbaka på en gång.(And bites me)
Dagens syndrom: Capgras syndrom, vilket är ett slags ”tillstånd” när en person är övertygad om att en familjemedlem, vän eller kollega, är utbytt mot en exakt kopia (eller bedragare). Typ i den oförglömliga filmen från 1978 ”Invasion of the Bodysnatchers”

Dagens låt: Whistles the wind, med Flogging Molly från 2004.
Refrängen går:
Well it breaks my heart to see you this way
The beauty in life, where’s it gone?
Somebody told me you were doing ok,
Somehow I guess they were wrong,
Nånstans där, i den stämningen befinner jag mig.


Dagens målning..Wheelburn....
Målad av undertecknad på 70-talet, trodde den var skrotad men tydligen lever den än, åtminstone i digitalt format.. Tack för det, mr Guesser.
Dagens animation: Erinani  (Wait for it…)


Irriterande varning
 (Tags lchf  5-2 liberalism migranter putin.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar