onsdag 30 mars 2016

Co-co-contrary to popular belief



När det är dags att betala månadens räkningar, är det som att balansera på kanten till the Pit of Dispair. (POD).. Men jag lyckades undvika att ramla ner i den gropen. Det var väl för ljust ute. Solen sket även på liten virtuell stuga.
När jag passerade Högen av Bekymmer passade jag på att bända upp en lagom sten ur marken och lägga den på högen för att ”fira” min lyckade girering. Den är den mörka, fortfarande fuktiga sten, som ligger högst upp på bilden. Imorron har den torkat och bleknat och är bara en i mängden. Av den tunga samlade massan av bekymmer som ligger där.


Och apropå sten, här är en bild av ett verk från cirka 2005,
Stonehearthead.  


Men månadsskiften är hemska. I all allmänhet. Inte fullt lika ångestladdade som årsskiften, vilka komma obegripligt tätt numera, men dock ändå. Det som förut kändes som ett decennium, känns numera som år, och så vidare.
Den här dagen däremot, en sån därninga fasteda, den går lite långsamt, tack o lov. 
Den här bloggen går mot sin första månad. Det sägs, har hört, att en ny vana kräver cirka 3 månader för att riktigt vara etablerad i hjärnans infrastruktur, fysiologiskt sett. Så om vanan bara är något så när motiverad, då är det, efter 3 månader, liksom svårare att bryta vanan än att hålla fast vid den. Jag siktar på att fira månadsjubileum nästa vecka. Härifrån till evigheten. 
Dagens litteratur-tips: Kilgore Trout, Venus on the Halv-shell.. 


 Love, Lynx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar