måndag 7 mars 2016



Plaskig snö på morron. Nollgradigt, men vackert vitpudrat i skogen. Det blev en mellanlång runda på 1 timme och 20 minuter.

Tänkte skriva att gårdagen var en förlorad dag då inte mycket hände, men jag bakade ju (för första gången i år):

Smarrigt. Dä luktar ju så gött när en bakar..

Och så gjorde jag den gif-animation jag postade igår..
Det var väl 8 år sen eller så som jag sist gjorde en giffare. Hade tänkt lära mig flash-animering, men dä va komplicerat o krångligt så jag gav upp på det. Jag gillar enkla verktyg, som penna, yxa, vinkelslip, microsoft gif animation. Giffare blir gärna lite grovt pixlade, men dom är lätta att göra och tar lite utrymme/laddas snabbt.
Här behövs ju städas, men jag skjuter upp det och undviker det. APD-typ.

Och så, på förekommen anledning, vill jag lyfta på hatten för gamle herr Emile Coue, självsuggestionens fader. Det är mycket av det, i samhällsdebatten, särskilt från nyliberalt håll: There are no excuses.




Apropå suggestion då:
Dagens målning är Mats Åkermans Lilla Mysteriet – 1.


'


(Mats Åkerman ställer ut den 12 Mars på Galleri Agardh & Tornvall,
Sibyllegatan 65, 114 43 Stockholm.)
Dagens låt är den genialiska Domens Dag av Kjell Höglund, från albumet Ormens år, 1989.
Och innan jag aningslöst krockar med händelsehorisonten så kommer dagens gif-animation, dock gammal..(Och så där ser jag inte längre ut (utsikt))

Krinken

'






Dagens incursion är The Zarnecki Incursion.

Alrighty then!
Imorron ska jag till Kalmar. Det ser jag inte fram emot. Men det är nödvändigt. Hon är såå skicklig.

Och ehh, till sist något om självinsikt. Självinsikt är lätt, du behöver bara en (symbolisk) spegel. Och självbespegling är ju dagens människor väldigt duktiga på. Självutsikt däremot, kräver att en vänder sig utåt. Visserligen kanske bara för att se hur omvärlden uppfattar en själv, men ändå, det är svårt ändå. Svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar