onsdag 23 mars 2016

Mera pärlor, artfränder


Jag vet inte, jag. Tog en lång runda till toppen. Det var mycket syre i luften, få människor som klafsade omkring på den leriga marken.
Den rena isen drar sig tillbaka (och blottar skitigt vatten).
Renheten blott en illusion. . Nu blir det varmt och brunt.


Jag vet inte, jag, ibland blir det som att blogga om att blogga (metabloggning). Men det är inte det sämsta en kan ta sig för. För en får/tvingas ändå att konstruera meningar och formuleringar. Och det är värdefullt i sig. Vill jag tro. Det gör mig gott att leverera nånting varje dag även om det inte är någon som läser det, just det. Helst ska det ju vara nånting nytt, nånting ”unikt” och kreativt. Eh, nånting unikt eller unket?
Men guld är guld, om än i små doser. (Dosor)
Ibland försummar jag mina torftiga hushållsplikter för att fundera och editera bilder och så. Men hushållsplikterna är försumbara. Jag är väl försumbar, hela jag. Haha.
Ein bischen bitter, nicht wahr?
Dagens tillbakablick 1:
                                  Postop Karolinska 2009
Nej, det var inte benet jag opererade, men fick ändå ha kompressionsstrumpor pga mina höga ålder o fetma.
Korridoren där en tog sin första stapplande efter 5 dar efter oprasjon.
Dagens tillbakablick 2:
Min första dator Commodore 64, mitten av 80-talet.

Det var tider, det. När en var fåvitsk.

Dagens historiska målning:
"Fågelplan" från 70-talet.:


Imorron börjar påsken. Då ska jag skriva en pretentiös påsk-betraktelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar