måndag 21 mars 2016

Mulet kulet illa vulet



i de dödas vilorum: kolon, typ.


Bröd är ju så gott men glutenen gav mig ballongmage och gaser o bubblor i magen förstås. Så det störde nattens sömn. Prutt o bubbel.
Men no; je regret rien. Det var gott igår och idag kom fakturan. Bara att betala liksom.
Eh, jag kom i alla fall upp och iväg på min runda efter en slät kopp kaffe, dårå. Åh vad det gick segt, gåendet. Men efterhand blev en ju lite piggare ändå, traskande i leran.
Jag hade tänkt klättra upp i masten på kullens topp idag, men vem stod posterad där om inte Spionen igen. Jag vill ju inte ha åskådare, särskilt inte en med kamera, när jag klättrar upp där. Defying gravity, as it were. Så den planen gick i stöpet. Den också.  Idag kändes han inte som en hemlig-agent-kollega, utan som en motståndare, en lömsk fiende som anat mina hemliga planer. Jag passerade förbi några meter bakom hans rygg och försökte skjuta honom med min mobilkamera, i flykten liksom, men jag missade. Cirklade runt och tog honom från längre håll i alla fall.


På ett rastbord i närheten stod en (tom) flaska Minttu, som enligt texten ska vara ”the legendary mint shot from the finnish Himalayas” SIC!
Det föreföll mig vara alldeles tokigt på flera sätt. För det första finns det ju ingen finsk Himalaya och för det andra måste denna vidriga likör smaka riktigt äckligt, choklad/mint/socker starklikör..
Jag hade svårt att föreställa mig det var Spionen som druckit den, dock.
Han verkar inte vara den typen.


 
 










 





.
  Dagens gamla målning, mitt bästa verk: Månskenstigern, 1974

Eh, påskveckan är redan kommen. Var fan kom den ifrån ?
“But there's things that'll knock you down you don't even see coming.
And send you crawling like a baby back home”.
Dagens Bruce: When you’re alone.
Från Tunnel of love- 1987.
Får se om knopparna hinner brista på mitt lindris. Få se om jag kan undvika att brista. Vanligtvis brukar jag spara lite av julskinkan och julmusten och julvörten och juldoppet och ordna mig en dopp-i-grytan-påskfest för mig själv och jag. (Då är vi alla fall tre stycken)
Men i julas hade jag ingen julskinka eller juldopp. Och i år har jag heller ingen längtan efter det.
Jag kanske ska grilla istället.. En gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar