söndag 22 januari 2017

Trosbekännelse 2



2017 01 22
Söndag.
Jag har väl varit upptagen med att tycka synd om mig själv. Det är väl nästan en heltidssysselsättning. Mina ångestblommor kräver riklig bevattning. Men det är kanske ett nollsummespel;
Inget vunnet – inget förlorat.
Eh, Jag tycker inte om när slutet på månaden närmar sig. Räkningarna börjar trilla in och hopa upp sig i en elak hög. Det blir alltid en smärtsam själslig brottning.
  Lördagen gick i alla fall bra. Åt säsongens första semla. Den var sisådär. Jag vill ha en tydligare smak av kardemumma.
På fredagspromenaden fick jag se vacker vintermossa:    


Lite längre bord bjöds dagisbarnen på en vinterbrasa:
  

Åh, den röken luktade nostalgiskt gott.

----
Å ännu lite senare fick jag syn på ett par stenradssabotörer. Honan är värst.

****
Mina 9 nya trosor (neuf nouveu envoutant culottes.) passade faktiskt bra på min fula trollkropp. Det är alltid ett problem det. Fast dom dyraste var skönast, det kunde man ju förstå i förväg. Nu ska jag i alla fall slänga alla min nödtrosor. Woo.Hoo.
*****

Aja.
Musik jag lyssnade på idag:
Ulla Billquist. Sorgliga 40-tal. 
Det här inlägget var trist och tunt, dock ej så sorgligt som det kunde blitt.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar