lördag 7 januari 2017

Dog reservations



2017 01 07
Inlägg 200! Woo.
Alles wesen. Gar nichts gewesen hatten sollen machen.Bewahre mich gut aus alles schlechtes schweinerei. Ich bin ein eine zwillinge im selben körpe. Geklüft und so. Zurückkommentagen?
Honung från Ukraina, banditer från Litauen.
 
Trumputins unite.
***
  Åh, gar nichts noch ein tag. Varför skriver jag tyskt? Ibland har jag ingen kontroll - över min hjärna. Tankar skapas,  tankar ändras, synapser kollapsar.
  Åh, idag fick jag metamagknip. Det är inte mer än rätt. Jag har frossat... i metaforer.
Metaforfrossa:
Min kroppshund verkar riktigt dålig. Den ligger inkrupen i ett hörn. Reserverad och orörlig. Jag skramlade lite med ”kopplet”, det som alltid brukar få fart på pavlov-vovven, men inte denna gång. Kanske en ryckning i ena örat, jag vet inte.
  För att inte tala om di där dikthundarna som jag omsorgsfullt hyst hemma hos mig i så många år. Reserverat plats liksom. Men när jag släppte ut dom så försvann dom raskt, raka vägen in i skogen. Dom såg sig inte ens om, inte en enda av dom. Jag kände typ: ”Lite tacksamhet om jag får be”. Aja.
  Min blogg-dog lever i alla fall. VSB. Vilket skulle bevisas. Woo-hoo. Quad et demonstran-dumb, or some shit like that. Men lever den verkligen om ingen läser den, följer dens doftspår, lyssnar på dens ensamma ylande i natten, petar i dens bajs, klappar den på ryggen? Och kommer den att överge mig om den hittar en trevligare matte eller hu-hu-husse?
  For every wish, there is a nurse.

-----------------------------------
  Jag lyssnar mycket på albumet Xavante från 1994, just nu. Det är ett underskattat och förbisett album, inte minst av mig.


Ingen blödning på 3 dar nu. Woo-hoo.

 

 Men det är…. Woo-hoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar