onsdag 18 januari 2017

Duck back in the alley



2017 01 18
Ontdag. Råkade lämna telefonen på, så oförsiktigt av mig. Och kära läsare, tror du inte fan att någon passade på att ringa ett röstsamtal. Okänt nummer. Åh, det skapar ångest. Missade samtal: 3.  (Duck back in the alley)
  Motion: Tog en full runda idag med. Inklusive fotvikter. Tungt att gå i 1 ½ timme med ett kilo på varje fot, men det är som det ska vara. Och dessutom är det fastedags igen så kanske rök 50 gram idag. Men jag oroar mig för sköldkörteln. Borde skriva till gyn och begära utskrift av resultaten från blodproven. Borde också få nytt blodprov taget för att kontrollera att jag verkligen är illa ute. Men det skjuter jag på. Prokrastinera kallas det. Lite krasst.
  Fastedagen gick sisådär, det kändes meningslöst. Självförnekelsen kokar upp. Fäller man väl upp bogvisiret kan vilken jävel som helst köra ombord.
  Jag köpte 3 sorters underbyxor på nätet idag. Woo-hoo. Senaste trosköpet var för 6 år sen, enligt annalerna. Dom enda bekväma en har kvar, dom börjar falla sönder. Som i livet i övrigt. Bekvämt, snyggt trevlig; sådana slits snabbt ut. Obekväma fula otrevliga (människor), dom håller stilen år efter år. Duck back in the alley, buddy boy.
  Någon kanske undrar vad adjektivism är för något? Den bästa förklaringen är på engelska:
Adjectivism= the preoccupation with the dependently originating reality of the non-pluralistic universe.
  Sen kan den också betyda att man missbrukar adjektiv i språket, vilket ju är den roligare betydelsen.
  Hallå, personal! Det värker! There's a duck back in the ......alley!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar