torsdag 12 januari 2017

My name is Jon Johnson..



I come from Wisconson.

 *
Nu börjar det:
Ännu en nollgradig dag efter en regnig kväll, följd av en minusgradig natt. Så det var väldigt isigt på trottoarer, gångvägar och stigar. För tredje dagen i rad lyckades jag dock ta mig iväg på en promenad. Och idag kändes det bättre och hunden hjälpte mig faktiskt att gå en full runda på 1 ½ timme. Dock ännu så länge utan stavar. Men revbenen smärtade inte alls så väldigt mycket, så imorron kanske jag stavar. Eller vore det övermodigt?  Du vet; det som går före fall. Nåväl efter 3 dagar känns det som om prolle-vanan är återerövrad. På det viset att det nästan kräver en mental ansträngning att låta bli, dårå.
  Eh, i höstas köpte jag en sån där snabb SSD hårddisk på ett extraerbjudande och redan idag kom jag mig för att stoppa in den i min stationära dator och klona den gamla hårddisken till den nya. Det tog 50 minuter och sen var datorn good to go, med ny, större och snabbare hårddisk. Jag använde ett gratisprogram som ligger på Ultimate Boot Cd:n tillsammans med andra nyttiga (och virusfria) små program. Där finns ett program från EasUs som klonar hårddiskar snabbt och enkelt. Jag kan rekommendera det programmet. Jag har lagt hela ultimate boot cdn på ett usbminnet som jag nu kan boota från och köra klon-programmet.
Och när man kan klona hårddiskar så har man viss rätt att känna sig som en avancerad datoranvändare, även om det hela är gjort med ett par tangentryckningar och musklick.
*******

 Dagens gamla konst från början av 70-talet, består av en omslagsbild till kult-tidningen Chock, tillsammans med mina pretentiösa kommentarer.




Så kunde vi roa oss på 70-talet, gott folk. Men säg det till dagens antiintellektuella blaserade ungdom, dom fattar nil. Vi hade Monte Python och Povel Ramel.

 





************* 
För övrigt hade jag skrivit upp på att-göra-listan att jag skulle dillatera idag, men så roligt ku-ku-kunde jag ju inte ha. Risk för sensoryoverload.
Typ, sen åkte jag till Amerika, en stund och......hem igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar