måndag 9 januari 2017

Rudimentär måndag



**\\\~
  


  Måndag. The devil one.
Sov… ganska… dåligt. Mardrömmar en masse. Och jag kan ju fortfarande inte sova på vänster sida. Varje gång jag i sömnen, min vana trogen, vänder mig åt vänster så gör det ont och jag vaknar till. Men det går framåt, om än sakta. Inatt drömde jag att jag blev skjuten i sidan och så vaknade jag och hade ont och ett ögonblick vacklade jag mellan dröm åh verklighet. Men när jag sömndrucken kände med handen mot revbenen för att stoppa blodflödet, och fann att det var torrt där, så fattade jag att jag bara drömt upp alltihop.
  I en annan dröm sökte jag jobb på stort elektronikföretag och fick svara på en massa svåra frågor. Bl.a. skulle man nämna minst 3 arabiska klädesplagg. Jag kunde bara ett, burnus. Oh, the horror!
  Jag har också drabbats av en ytterligare, hemsk, krämpa: Kluvna hårtoppar. Det är trist att ha världens knullrufs utan knullet.
Och när jag läser di senaste inläggen så verkar det inte bättre än att jag även dragit på mig en släng av adjektivism. Fy för den lede, för det.


  Men men med hjälp av omänsklig ansträngning tog jag i alla fall en kort tur på Vintergatan där vi bor. Jag fick ingenting gratis, utan fick kämpa för varje steg. Galaxer i min braxer, di där 45 minutrarna voro långa likt eoner. Fast på slutet tyckte jag nog att hunden vaknade till lite.
 


   Och när jag kom hem kanske jag utnyttjade jycken lite för att gå och handla. Jag liksom fullföljde rörelsen bara. Mina blygsamma inköp gick på 99 kr, vilket ju inte är illa för en vecka. Klart under budget för en gångs skull. Can you hear me now?

***
 Etwas anders:

Här en tavla av den norske målaren Rolf Groven.

 

Burnus på er, grevar och baroner!
I’d buy that for a dollar…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar