måndag 2 januari 2017

Lasarus skörlefvnad



2017 01 02 Moll:
   Äntligen, kallare luft sjunker ner över (det här) landet. Minus 20 skulle sitta bra. Det brukar skilja agnarna från vetet. Eller karlarna från fjollorna.
Det ska va kärvt på vintern. Annars kunde en lika bra befinna sig i södra europa. Den fattiga delen som vi måste skydda oss mot.  Men dom hade ju tur med vädret. Och otur med grannarna.
  Tur att jag hade laddat upp med mat. Nu har det runnit iväg 8 dagar utan handling. Utan motion. Utan kontakt med yttervärlden. Jag känner mig förfallen o förfördelad, förgäten, förtvivlad... förtvinande.
  Åh, det spelar ingen roll att jag bara ligger och sitter hela dagarna. Även de trista timmarna skjuter ändå förbi som kulorna från en kulspruta.
Och huk er i bänkera, gubbar o käringar, nu laddar hen öm.
  Ett positiv är att jag slutat blöda. Och nog sov jag bättre sistlidna natt?

  Jag duschade i alla fall idag för första gången på en vecka. En försiktig dusch, om än bara för att kunna säga till mig själv att jag trots allt funkar någorlunda, att jag kämpar på ändå. Åh men, måhända döptes jag efter Lasarus.
...
Typ; David Bowie. Lazarus



 ***
 
Ibland är socialfobin en tillgång. Jag måste ju alltid vara beredd på att jag inte kan besegra rädslan för att gå ut, så jag ser alltid till att ha provianter av alla varianter. Så äfven denna gång, äfven om det inte var socialfobin som besegrade mig nu, utan den skröpliga kroppajäveln. Fast fobin brukar alltid passa på att flytta fram sina positioner när kroppen är svag. Det är ett evigt krig. Jag längtar efter fridsförhandlingarna.
  Jag måste se upp, för-för-för varje dag blir det allt svårare att uppbåda mod och kraft att…  gå ut. I ondskans och monsternas värld.   Ut på vill-djurens marknad.  
 ”Men värk och ensamhet; sånt botas bäst  -  med hibernal.”
***
  And all this, all of it, beggars belief.





   



Dolda tags
Hårdporr, Polen, Estland, Ukraina. Donald. Sverigedemokraterna. Nazister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar