fredag 13 januari 2017

Har den är, mon frere, capable.




2017 01 13
  Det är fredagen den trettonde och jag känner mig en aning visceral. Till skillnad från andra dagar då jag känner mig helt och hållet visceral.
Nåväl; även om jag är visceral så tittar jag ut ibland. Och visar upp min avart. Ofta blir det kanske topsy turvy, men vad gör man? Så gott man kan, förstås. Om man nu kan förstås överhuvudtaget. Och hur gott kan man? Juryn överlägger. Den sanna verkligheten är absolut en enhet, men inte identisk med det goda. För världen är så geschäftig. Och Danmark är beskäftigt. Dom har ju till och med en beskäftighetsminister, tro’t om ni vill.
Och apropå Euklides (filosofen, inte matematikern) i förr-förra inlägget. Jag känner mig EU-klitisk. Särskilt efter att ha ätit 2 semlor idag.
 
Hubba hubba hubba,  
I alla fall blev en fjärde motionsdag i rad, av. Det var hårt i spåret. Jag gick över en frusen åker. Gonatt jord, typ. När du måste gå går du.
 
  
 Jag kom hem ok. Mötte min granne Limmaren som berättade att han ska flytta nästa vecka. Så kul. Jag åkte och handlade. Under budget. Kul.    
Läste ett manifest :   
  

Riktigt jävla kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar