torsdag 26 januari 2017

Schlechtes stinken, alle sterben!



2017 01 26
  Åh, det är grått, grått, grått. Efter en massivt obekväm natt med många uppvak, så fann jag mig sittande drickande pressat kaffe framför teven. Och även idag hade jag tappat ett par timmar till. Synd, det, jag hade behövt dom timmarna till städning eller persedelvård.
Men:
Man kan inte alltid göra det man vill
och man kan inte alltid vilja det man gör.
(Words to live by, 2017, **///~)
**
  Resten av dagen blev i alla fall sammanhängande. Nästan. När jag kom hem från promenaden hade det (till min förvirring) gått dryga två timmar. Men den runda jag gick brukar ta en timme och fyrtio minuter. Så där tappade jag tjugo minuter till. Mystiskt. Kan det vara så att mina två bilder från dagens prolle tog tjugo minuter;

 


Här en bild på min fotvikt. Jag måste ha blivit starkare, för numera känner jag inte av den extra vikten alls. Inte ens när jag gick den brantaste vägen uppför en av kullarna.

Här en bild på rorshach-snö, som strax är borta. 
Hey, presto.
Coping-skill! Fina bilder faktiskt. Tu-tu-tunna skivor av digital verklighet.
***
  Det här var tredje fastedagen i rad. Jag upplever inga större besvär. Inte ens med en 2 timmars stav-prolle. Konstigt, det. Eller förresten, hörnuhär; kanske de här saknade minuterna är ett besvär orsakat av fastan. Det känns som jag har ett liv i en parallell dimension. Det livet kanske är bättre än det här...(Mat för tanken)
****
  Idag fick jag en efterlängtad bok med posten. Min favorit Inger Edelfeldts nya roman ”Konsten att dö”.
*****
Note to self: Beware of missing pieces of time!
******
Och apropå tid: Här är min allra första egenköpta skiva:
Lee Kings, Why why why, 1966.
Den ekande gitarren tränger fortfarande in i mitt i-i-innersta och berör nånting där. Nånting positivt, men obestämt. Obestämt som jag själv.
Give me just another beer, I ’ve walked so far and now I’m here.
(In cyberspace, desperately trying to make some kind of impression, but alas, this reality seems to be a springy spunge.)

Schlechtes stinken, alle sterben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar