onsdag 1 mars 2017

Stumble into grace



2017 03 01
Så jag snubblade in Mars månad 2017. En bedrift så god som någon. Så jag ristar mina runor för eftervärlden på en sten långt inne i mörka cyberskogen. Mödosamt.

(Mellofaces)
Sverige i chock.
****
Jag följde mitt eget råd från igår. Tog gummistövlar. Men jag hade glömt hur sladdrigt det är att gå långa sträckor i dom; inget stöd, ingen fjädring. Så det blev en avkortad runda, dock torrfotad så länge den varade.  
   
  (vidpicmars)
Bra väder för lodjuren i alla fall. Svårspårat. Men jägarna är ju så många. Med hundar och bilar och skotrar och drevkarlar.
******



( Att rullas in till operation, there but for the grace of god.)

Vi blir gamla, vi blir hårda.


(Vitt på vitt)
Vi blir äldre, vi blir hårda
Förvirrade och uppslukade av oss själva
Glömska och rädda, ser vi oss omkring
Vuxna, förfärade, trötta vill vi vila
När ingen vila finns, ännu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar