torsdag 16 mars 2017

Spy vs spy (pink for the boys)



2017 03 16 .



Dobry den, schpion.
Moi adress sovetsky soyuz.
   Eller nåt sånt. En solig och lugn dag, (förutom att jag filmade en hemlig agent). Jag mötte två bekanta flanörer som var tvungna att kommentera det vackra vårvädret och jag var tvungen att le och hålla me
Idag tog jag på mina ett-kilos fotbojor igen och tog den fulla rundan, en timme och fyrtiofem minuter. Den här gången höll sig fötterna på marken. Igår var dom så lätta att jag nästan svävade fram. Eh, men det verkar som om bojorna plus min skärpta diet, typ 4-3 i stället för 5-2, till slut börjar ge effekt på midje-måttet. Idag kunde jag dra på mina lundhagsbraxer utan att knäppa upp dom. Det räknar jag som en mindre framgång. Inte lika stor framgång som dagens film, men dock en framgång.
I en artikel om formel 1 hittade jag en lustig nyhet om att det förr i världen var standard att pojkar skulle ha rosa och flickor blått:
One of the earliest references to this original color scheme appeared in a June of 1918 edition of the trade publication Earnshaw’s Infants’ Department,
"The generally accepted rule is pink for the boys, and blue for the girls. The reason is that pink , being a more decided and stronger color, is more suitable for the boy, while blue, which is more delicate and dainty, is prettier for the girl."
En undrar ju när och varför det blev tvärtom.
Agent Blue signing off.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar