tisdag 28 mars 2017

Random ramblings del 14.



2017 03 28
Det glänste över sjö och strand, men åh, allt är inte guld som glimmar.
Park fermenté.


Det var lite kallare idag, trotz sol. Det var inte litelätt för mig. Ansträngningen var nästan övermänsklig. Men jag lyckades upprätthålla min apparition. För den utmätta tiden. På reservatets parkering har nya migranter migrerat in. En dyster bild. Det sociala kontraktet knakar i sömmarna.

Mina egna sömmar har det också svårt. I dag brast en:


::
 
Therese Palmkvist, en vänlig själ mördad av denne Björn Ohlsen.
Oerhörd sorg. Hennes vänlighet belönad med döden.

Så som man sår man skörda får,
efter många långa år,
i vanskött ingenmansland.
I vanskött ingenmansland vill ingen riskera sina värdefullaste
plantor.
Plantor är sårbara och ensamma.
Ensamma frön är lättare att
riskera.
Att riskera livet på plantor som behöver sår att planteras i,
det är ett svårt dilemma.
Ett svårt dilemma riskerar att slita upp såret ännu mer.

En del
säger att livet är som
-dimma,
skingras i lätta slingor i solljuset
omöjliga
att samla ihop igen.
En del säger att livet är som en sång
som du en gång hört
och glömde ladda ner.
Man står kvar med fragmenten och söker fåfängt
både rimmen och resonerna.

★★




Även på mig ser någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar