tisdag 28 februari 2017

En flykting korsar sitt spår





Hjälp Yogi hem.
Random ramblings och spridda skurar.
Anpassning. Look lively. Look lifelike.
En bild säger mer än 1000 ord.
En video säger mer än 1000 bilder.
Men ibland säger en text mer än 1000 videor.
Och ibland, som nu, säger en text mer än vad läsaren vill veta.
Till exempel att jag mår riktigt skit, här i mitt tomrum. Jag är en vuxen (läs ”gammal”) människa. Mogen (läs "för min ålder"). Men vissa saker KAN jag bara inte göra. Så pass att jag hellre dör än försöker. Och dit leder stigen. 

Eh, tröstlöst traskande i slasket gav våta o kalla fötter.  I morron blir det gummistövlar, om jag orkar ut. Blod i byxa. Mod i tarm. Svalget obekvämt. Sköldkörtelcancer. Fetma. Gubbtjockt.
Måhända behandlingen värre än… tillståndet.


 

Don’t worry Kyoko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar