onsdag 8 mars 2017

Painting the devil



2017 03 08 : I’m afraid I happened to paint the devil on my wall and unfortunately he came loose.

J'ai peur de peindre le diable sur mon mur et, malheureusement, il s'est détaché.
 
 
Hursomhelst, vintern tillbaka.
   Så vinter ute – vinter inuti. Under tiden är i alla fall (immer etwas) lodjursjakten över. 625 duktiga jägare lyckades skjuta 4 lodjur på 3 dar. Och en bister representant för lobbygruppen Svenska Jägarförbundet förklarade att: Nej det är ingen nöjesjakt, det är ren viltvård. Dvs lodjuren konkurrerar med jägarna om rådjuren.
Och att begränsa invandringen är ren välfärdsvård.
Och att begränsa välfärden är ren arbetsmarknadsvård.
****
Etwas anderes: Min behändiga lilla tvåkopps kaffepress, en uppskattad personlig gåva, gick sönder. Behövde dock ej återgå till billigt snabbkaffe eftersom jag lagat min 5 koppars perkolator. Det är ju lite bökigare och mer att diska, så jag har väl dragit ner på kaffedrickandet och därmed sparat 2 – 3 kr om dagen.
Men det är ändå illa vulet. Det är svart i huvet. Jag är en värdelös kontinent med djupa kanaler och utarmade svedjebrända åkrar. I huvet.
 
 
(Vitt på vitt)
Vi blir äldre, vi blir hårda
Förvirrade och uppslukade av oss själva
Glömska och rädda, ser vi oss omkring
Vuxna, förfärade, trötta vill vi vila
När ingen vila finns, ännu.
När dom stora föll, föll dom små
Och dom föll, rätt ner i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar