fredag 24 mars 2017

Oh, ye of little faith



.

.
2017 03 24
   Nä jag har inte dött. Även om jag luktar lite illa. Det är bara vanlig motorolja.
 

  Här är upphovet till en annan mörk vätska som luktar desto godare. Det är mitt nya favvo-kaffe. Tack för tipset. Mörk, behaglig & nötig. Raka motsatsen till mig själv alltså.
   Och idag, dårå, bara några månader efter min hövliga förfrågan, så fick jag till slut utskriften av resultaten från mitt blodprov den 29 november.
Mitt ”förhöjda” värde av TSH visade sig vara 8,07. Normalt intervall ligger mellan 0,4 – 4,0. Men ett enstaka värde som ligger under 10 kan vara en normal variation.  Om jag verkligen skulle ha haft Hypotyreos, dvs underfunktion av sköldkörteln, så skulle Tyroxinvärdet vara lågt samtidigt som TSH-värdet skulle vara högt. Så jag borde inte oroa mig, för mitt tyroxin-värde ligger kvar på stabila 15, men ingen regel utan undantag. Jag får väl knapra sobril och pallra mig iväg till vårdcentralen och låta dom ta nya prov.
I blodprovet kunde jag dock hitta en annan sak att oroa mig för. Det visar sig att mitt låga blodsocker (B-HbA1c) som jag varit så nöjd med, har nu sjunkit under det angivna normala intervallet på 31 – 46. Jag har nu 28.
Kan ett blodsocker bli för lågt? Jag finner detta märkligt. Jag äter ju trots allt en hel del kolhydrater, inklusive en och annan semla eller kanelbulle.
Immer etwas, oder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar