måndag 27 mars 2017

Mångestdagarna staplar upp sig


::
2017 03 27 Homeland **///~

::::
Måndag ångestdag. Ny vecka. En stridsvagn.
När livet är som närmast är döden som en handgranat. (Kjell Höglund)
  Och avundsjukt noterar jag att eumigranternas vagnar blir bara nyare och blankare:
  Idag, tack gode gud, kom jag iväg på en tidig runda i reservatet. Det börjar torka upp, tack så mycket. En av mina reservatbekanta mötte mig på väg uppför den brantaste backen och sa, kanske vänligt, kanske ironiskt:
”Är det hårdkörning?”  Jag hade ju inget svar då utan kunde bara humma så där allmänt så att det inte skulle märkas att jag inte visste om det var ironiskt eller vänligt sagt.
  Eh, men min Extensa verkar funka, tack för det. Men det är nog bara ett uppskov. Men vad är ett liv om inte ett enda stort uppskov inför döööden?
  I Uppsala slogs det nyss ett värmerekord. Typ några o tjugo grader. Varmaste Mars-dagen sedan det har kunnats mätats, efter termometerns uppfinnande. (Be mig inte ta ut alla satsdelar och tempus ur den meningen)  Dvs sisådär sen 1739,  278-årigt rekord.
Och tänk bara för en vecka sen såg det ut så här:

Snöyra.
Di goda råden äro alltför dyra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar