lördag 25 mars 2017

Om man inte jämför



2017 03 25... 
  Allmän reflektion:
  Livet går ifrån mig. Jag försöker åtminstone hålla jämna steeeg, men det verkar omöjligt. Mina ben är för korta. Om man inte jämför, så går det väl nästan att hålla uppe en illusion av raska steg och full kontroll. Om man inte jämför.
(Insert ball n chain animation)


  Der Öl-teufel reflektion:
Imorse kom jag till stenraden och fann att den hade blivit grundligt rensad. På ett psykopatiskt energiskt sätt. Varenda sten var kastad eller rullad långt bort från stigen. Jag gissar att det finns ett samband mellan den ma-ma-maniska rensningen och oljefläcken häromdan. Den, eller de personer som brukar sabotera stenraden är kanske samma personer som tycker om att köra sina bilar där. Och det är därför personen/personerna har retat sig så förbannat på stenarna. Och särskilt nu när någon av dem kört sönder sin motor, åtminstone oljetråget. Hehe. Det gav mig i alla fall nånting att skratta invärtes åt. Ich bin der öl-teufel. (Stein-teufel)
   Laptop reflektion.
Min dator krånglar. Den här gamla Acer Extensan, alltså. Batteriet håller ju inte längre än 5 minuter numera, men jag kör ju ändå aldrig på batteri eftersom jag bara använder den hemma, mest i fåtöljen liksom. Men nu har strömadaptern, eller kabeln, eller i värsta fall själva kontakten i datorn börjat glappa. Typ kontaktens fastlödning på moderkortet..
 Nu har jag ju en annan, en stationär dator också, men jag använder ju laptopen mest, särskilt när sysslar med något känslomässigt och intuitivt, kreativt, så det skulle vara hämmande för till exempel den hära bloggen om jag skulle vara tvungen att skriva på den stationära, mer kontorsmässiga datorn, vid ett kontorsmässigt skrivbord, sittande på en kontorsmässig stol och så vidare. Aja, tillsvidare har jag lyckats lösa det genom att tejpa fast kabeln på datorn så att det inte glappar. Åtminstone inte om jag är försiktig. Visserligen har jag råd att köpa en ny, för di är ganska billiga numera typ 2000 kr. Men då måste jag ju lära mig nya windows och kanske mina gamla nyttoprogram för ljud och bild och inte minst ordbehandling, kanske inte fungerar på windows 10. Så problem skulle torna upp sig och kasta skuggor över mitt liv. Den skuggan kanske skulle drunkna i alla di övriga skuggorna, till exempel ångest och depression och ensamhet och krämpor och så, men i alla fall!
  I alla fall har jag med hjälp av tejp och ståltråd, lyckats skjuta upp ett eventuellt dödförklarande av Extensan. Eller som jag så träffande brukar travestera namnet; Acer Existensa 5230 (ett magiskt nummer). Datorn inköptes vid ett dramatiskt och magiskt tillfälle för 7 år sedan.
  Så jag vill ju ha kvar…….existensen. Visserligen kanske jag kan flytta över essensen av existensen till en ny, inte lika magisk laptop, men jag oroar mig ändå. Det är det jag gör här i livet, ju. Puh!
Puh. Puh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar