torsdag 9 mars 2017

Nederbörd ..::.. . : .



Äfven gårdagen en präktig vinterdag och jag skyndade mig ut innan modet svek. Pulsade på med ankelvikter och allt. Lefvande och trotsig.

Stämningsvideo

Stillbild.
Dagen var en fastedag som lyckades. Dvs ingen viktuppgång.
En symbolisk paus i det oundvikliga förfallet.
Med postgången kom en bok jag beställt:

Cecilia Ekbäcks ”I vargavinterns land”. 
Som av en symbolisk tillfällighet.
Och ”Hemligheter är nästan alltid hemska”.
Sant. Mina hemligheter är jättehemska och i den här bloggen kan jag bara antyda dem. Det finns fortfarande tid att vända. Men hjulspåren är djupa. Fotspåren enkelriktade. Vargarna ylar i söder.
Och the Spacejockey begrundar sitt öde.
Meanwhile back in the snow on earth:
(En riktigt lyckad evighetsanimation och illusionsloop
Old school gif. En produkt av mödosamt pillande.)
You. Are There.

..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar