torsdag 30 mars 2017

Jag hoppas att jag skriver



till en vän i solen.  

**///~
Vissa saker, kompis, vissa saker..
Jag brottas med trenne grandes problemas just nu. Det känns en aning övermäktigt. Jag har lust att sjukskriva mig och låta problemen lösa sig själva. Jag kan alltid hoppas på skadestånd sen. Även om det inte löser nåt av problemen kanske det ger mig uppskov. Aja, ratta in den här frekvensen, så får du väl veta.
Jag har mardrömmar. Likdelar. Min själ e frostnypen..
Det hindrar inte kroppen från att växla mellan svettningar och huttringar. Jag lyckas sällan hitta ett behagligt neutralt mellanläge.
Idag tog jag bilen till apoteket för att hämta min beställda meducin.
När jag tittade på utskriften av mina recept så hittade jag, med viss förvåning, en medicin som heter Devitre, utskriven i december förra året.
Läkaren ifråga har inte sagt nånting om denna medicin och varför?
Jag googlade fram att det är en medicin mot benskörhet. Och det verkar vara denna läkares käpphäst. En kan ju tycka att en patient borde få veta sånt här. Finns jag? Om inte jag, vem?


Fader frost nöp till idag. Gubevars.
Vinden i ansiktet och solen i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar