lördag 11 mars 2017

Always look on the Brian side of life.



2017 03 11
En vacker lördag i full frihet. Marken vackert frusen. Små hundar kunde med viss förvåning springa på skaren. Jag sparkade igång min gamla bil, nu snöfri. Åkte in till stan, in till Clas O och köpte en ny liten 2 koppars kaffepress, samma som jag hade förut, Bodum Bistro. Det var mest en fråga om att veta vad en har men inte vad en får. Den är lite skör, tunt glas, klent handtag, men kaffet blir ganska gott. En få väl va försiktig dårå.
Röra om med plastsked och så. Förvärma kannan med hett vatten från kran.
Sen handlade jag lite på Coop. Bl. a. honung från Ukraina, icke-eu honung antar jag eftersom Ukraina inte är medlem, fast det står bara ”honung” på burken, utan reservationer. Så vad?  Hoppas dom aldrig blir eu-medlemmar heller. Det är en låtsasdemokrati och en korrupt gangsterstat.
Men honungen smakar ok. Bilturen satt också bra. Det var 10 dar sen sist, typ. Men nu är bilen obesiktigad och har körförbud, e-e-egentligen. Men det verkar som om polisen slutat med kontroller. Sist jag blev stoppad var för fem år sen. Då klagade dom på solfilmen men gav mig varken böter eller föreläggande. Så kan det gå. ”Inte skäms du väl hur du ser ut?” sa polismannen. Hen skulle bara ha vetat.
***
Jag oroar mig. Alltid. Ibland spyr jag av oro. Det är ju lite småjobbigt. Men i det stora hela är det bara lite grus. Vi ska alla en gång bli fossiliserade. Leve fossilismen, typ. En del är redan fossiliserade, men märker det inte ens. Processen är ju långsam. Tiden är snabb. Ämnesomsättningen är uppenbarligen låååångsam.
 


Vågor genom universum. Timewaves. 

Good tidings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar