onsdag 15 mars 2017

Mittwoch-melancholia

2017 03 15 .
 Idag provade jag att gå utan fotvikterna. Jag blev himla lättfotad och hela prollen genomfördes utan ansträngning. Det var bitvis lerigt i reservatet. Men det torkar snabbt upp. Vårlikt. Ingenting att se fram emot. För mig fick det gärna vara vinter året om. För mig fick det gärna vara obligatoriskt att bära gevär på grund av risken att stöta på isbjörn. Efter mig syndafloden. Före mig istiden.
  Igår krånglade gallblåsan, idag inte. Jag råkade läsa att kardemumma är nyttigt på många sätt, bland annat för gallan och matsmältningen. Men då måste en få i sig mycket. Det räcker inte med en semla. Måste nog dricka kardemumma-té, starkt, varje dag. Men vem vill leva längre än sin utmätta tid? Oui, les enfants infantiles. Som min mamma brukade säga.
 

Sentent lourds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar