torsdag 23 mars 2017

Der öl-teufel.



2017 03 23 
Tossdagen föll in. Den hade med sig frosseridjävulen och jag förlorade det slaget, men jag vinner nog kriget. Till slut. Am ende.
Valnötter och russin visade sig vara en oemotståndlig kombination dårå.
Jag hade ju tänkt använda det till att baka in i bröd, men jag åt upp det istället, vilket ändå var bättre än att äta det tillsammans med bröd och sådant där gluten.
Bättre nykter och tjock än smal och full. 
 
Jag fick nyligen fått fatt (fnatt?) i en häftig avantgardisk skiva från 71; Yoko Onos Fly.
Jag hade för mig att jag länkat till en låt från den skivan nyligen, men kanske inte. Kanske jag bara tänkte göra det. Som med så mycket annat.
Som vanligt. Comme d'habitude. Seul-soul.
Don’t worry Kyoko.
  

Ute i reservatet hade det hänt att någon kört på en av mina projektstenar och uppenbarligen slagit hål i motorn, haha.
Den här gången var jag som var der teufel. :)
---

Ah, but fortunately
I have the key
To escape reality.
It don’t cost very much
But it lasts a long while

::
:::
 
En dubbel trästam har fallit vackert och tungt över stigen. Sådärja, det var inte mitt fall i alla fall, som Fälldin sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar