onsdag 31 maj 2017

Regrets, 1’ve had a few



2017 05 31
Onsdag Reboot.
Månaden lider mot sitt slut, (och vi med den).
Det kom mycket välkommet regn. Det renar luften och  kyler syret och det blir lättare att andas. Men marken är fortfarande torr. Det behövs mer regn.
Det behövs inte mer telefonregn: 
Jag upptäckte att även jag blivit offer för det här Somalia-telefånierna. Det är tydligen en robot som ringer upp (med lands-kod 252 Somalia) men kopplar ner direkt innan en hinner svara. Vitsen är väl att folk, utan att reflektera över numret, ska trycka på återuppringning och då kopplas man till ett betalnummer och kan på det viset bli skyldiga några hundra kronor som allra mest. Eftersom mitt nummer är oregistrerat så verkar det ju vara frågan om en enkel robot som helt enkelt ringer upp nummer i nummerordning så att säga, utan att veta om numret är i bruk eller vem som har det. Men troligen hinner dom nog få in en hel del pengar innan bluffen upptäcks. Många bäckar små.
Skott i mörkret liksom. Alltid träffas nånting där ute. Men, tre kvarts måne i nedan, mej lurar dom inte eftersom jag aldrig ringer upp okända nummer.
**
   En annan sak glimtade till i nyhetsflödet; Forskare har tydligen, på nåt raketforskarsätt, hittat något slags indikation på att det faktiskt existerar parallella universum. Det verkar ju hoppfullt. Nu behöver vi bara hitta ett maskhål för att komma dit. Men här kan en tala om att se Den Stora Bilden, och sen multiplicera den med oändligheten. Jag tvivlar på-på-på att den mänskliga hjärnan räcker till. Men häpp! Det kanske bara är jag.
***
Dagens dynamiska duo:
Ett utseendematchat forskarpar på morron-teve: .
.
Dom sysslade med att kartlägga momsfiffel där vinsten gick till terror-organisationer. (Tror jag. Deras utseende och glada konversationer med programlederna liksom överskuggade det allvarliga ämnet)

.
.
***

Dagens gränsöverskridande komiker:
.
.
Det gäller att bre på tjockt om en vill synas och märkas i dag.

****

Dagens låt-text:
Nothing Mysterious, Tonio K, från albumet Yougoslavia, 1999)
”When the car won’t start and the bus won’t stop”
.
.

.

---


Bilder av grönska i reservatet idag. Torr grönska.

….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar