lördag 20 maj 2017

Peu a' peu




Lördag:
*
Även idag blidde det en prolle. Det verkar ordna sig, pö-pö-pö om pö.
Ryggondskan tonar bort. Jag har kört slut på min elektriska värmedyna. Den gav upp igår, men inte jag. Det jag längtat efter är ett långt, varmt bad. Det finns ingenting som lindrar min dåliga rygg lika mycket som att ligga och flyta en halvimme eller så i ett varmt bad.    Men; sen jag flyttade in i lägenhet så har jag ju inget badkar, för det är inte standard numera, på grund av vatten och energiåtgången, antar jag. Nu finns det uppblåsbara badkar, typ Tubble.: .
.
Som jag varit sugen på att köpa av terapeutiska skäl, men denna kostar nästan 2000 kr. Jag får väl nöja mig med att köpa en ny värmedyna för 300 kr. Jag får väl se upp när jag reser mig från en lång toa-sittning i fortsättningen. Så att jag reser mig upp på ett anatomiskt skonsamt sätt.

**

 


:
Häggen har exploderat. Syrenen väntar i kulisserna för sin walk-on-part.
 
En gammal tall sträckte fram handen för att hälsa. Av hänsyn till människors ömtåliga händer hade hen tagit på sig en läderhandske av extra fin kvalité.
***
Varken Netonnet eller LG har brytt sig om att svara på min önskan att köpa reservdelar, så jag bestämde mig att köpa display-kortet från spares2repair.co.uk istället. Kortet kostar 200 kr och frakten från England 100 kr. Dom har hundratals såna här kort på lagret, så felet är nog inte så hemskt ovanligt. Webplatsen verkar säker och jag kunde använda min bankdosa i betalningen. Utlovar leverans inom en (arbets-)vecka.
Tillsvidare kan jag i alla fall se på teve. Men jag kan inte stänga av den, för då kommer felet tillbaka. Så för att få mörkt på natten så sätter jag en plywoodskiva framför teven. En skärm-skärm, i.e.
  :
Ibland är defekten knappt märkbar.  
:..:

****
Annars firar vi Chelsea Mannings frihet.
,



128 000 gillningar! Jag har inte en enda gillning. Haha.



, '''
 

Även Julian Assange verkar gå fri. Åtminstone från våldtäkts-åtalet. Det kanske vi inte firar fullt lika mycket, det. Glorian på sniskan, typ.
 ****
En evig sagofarbror:
..


.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar