söndag 14 maj 2017

Prästens lilla kråka



2017 05 14
(Den här insticksmänniskan är sårbar och bör uppdateras)

  När söndan stack in sin fula nuna så fann den mig i soffan, på rygg, på en värmedyna. Praktiskt taget hela dagen. Långsamt blir det väl bättre. Och jag blir ännu fetare, dag efter dag, när jag inte kan motionera. Ryggjävel... .
.
  Det är säkert att säga att jag kämpar. Hur ska lillan orka?

Rörelsehindrad, känslohindrad. Själslig kramp...
.
.
  Men å andra sidan, som vi svenskar tycker om att säga, jag fick ett besked från en bank i fredags om att utbetalning kommer att ske. Så alltid nånting som går min väg, om än i blygsam skala.
**
  Ute i världen: ”Fransmännen valde skojaren för att slippa fascisten. Då förtjänar man både den ena och den andra. Och får vara beredd på att få dem båda till slut.”  (Jacques Rancière)
Missnöjesröstning, en populär trend, att kasta sin röst på ett parti för att man inbillar sig att man därigenom ”straffar” de etablerade, maktkorrumperade traditionella politikerna, det är som att kissa i byxorna en kall vinterdag; det känns varmt och skönt en liten stund, sen blir det ännu värre.
Att straffa en dålig politiker genom att välja en ännu sämre, det är inte ansvarsfullt. IMHO. **///~ 


En superportal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar