lördag 6 maj 2017

Bespänningar



2017 05 06  Lördag..
Hyfsat sval dag med sköna nordliga vindar. Jag stötte tyvärr på Pyrenéern och gjorde misstaget att fråga om det franska presidentvalet. Jag borde vetat bättre. Blev ju tvungen att lyssna på långa frustande utläggningar om fransk politik. Tröttsamt. Det var svårt att skaka av sig obehaget efteråt.


En buske räcker fram en hand. Spöklikt. Hej-hej.
Tog en stillsam biltur genom samhället med obesiktigad bil. Det kvittrar från bakdelen av bilen. Jag har fler gånger sökt efter orsaken utan att hitta den. Det slog mig idag att det kan vara tankbandet, det som jag bytte för två år sen, kanske det behöver spännas. Eller kanske det är jag själv som sitter och gnäller, kanske jag behöver spännas (på). Jag vet
inte.

,
En framgångssaga;  en ung man har lyckats tigga ihop till en fin audi och en husvagn och olagligen slagit sig ner i reservatets utkant. Eh, det skaver nånstans. Mot min personliga sfär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar