fredag 12 maj 2017

Gegengangen galore



2017 05 12
(Del 65: Den här insticksmodulen är sårbar och bör uppdateras.)
  På tisdag morron reste jag mig tydligen från toaletten på ett galet sätt. Riktigt hur minns jag inte, minns bara smärtan i ryggen. Troligen vred jag mig samtidigt som jag reste mig dubbelvikt så att säga. Sånt brukar bara hända när jag lyfter tungt och fel eller arbetar på huk, till exempel med att byta hjul på bilen. Det är oroväckande att det nu kan hända så där lätt. Oroväckande men förutsägbart i och för sig. Prognosen för kotglidning är ju knappast att det blir bättre med åren.
  Ironiskt att samtidigt kunna se ”världens bästa veterinär”, Noel Fitzpatrick, utföra häpnadsväckande skelett- och ryggradslagningar lagningar på små katter och större hundar.  Varigenom djur som knappt kunnat gå,  återfår ett normalt liv och springer och hoppar och är glada. Men människoveterinärerna i den svenska sjukvården menar att riskerna med en ryggradsoperation, även en steloperation av nedersta ryggkotan är en alldeles för svår och riskabel sak. Först sa dom att jag var för ung för operation, sen att jag var för gammal. ”Lev med det.”
  Så nu har jag inte kunnat motionera på snart en vecka. Kanske aldrig mer.
 
 Zoo; Die Widrigkeiten gesammelt verden:

1: Ryggvärk
2: Ensamhet
4: Fetma
5: Defekt sköldkörtel
6: Nervositet, ångest, depression, oro.
7: Håravfall
8: Klåda.
9: Tinnitus
10. Motbjudande fulhet. (Grounds for dismissal)
11: Trasig teve.
12: Körförbud.

  Osedd vill jag slinka bort i buskarna. Nerstirrad. No gain – all pain. Men vi flyktdjur får ju ej visa svaghet, avslöja sjukdom och skador, för då kommer rovdjuren direkt och sliter oss i stycken. Wenn man dumm angemacht.
  Och idag då då; när jag skulle fira min bemärkliga dag, årsminnet av när jag fick min validering av samhället och som vanligt inte har någon att fira med som verkligen förstår hur stort det var för mig. Extra tungt förstås. Jag drack t-doja och åt chips och en dajm framför en teve med mycket svag bild. Så kan det gå med det.

Alles gesammelt, viele dank, du liebte/grausame Welt.

Det är inte mer än rätt att jag får  -  utegångsförbud.

..























.:.
:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar