söndag 28 maj 2017

Benjamin Buttonholing






.
.
2017 05 26

  Åh, vart tog veckan vägen? Jag blev mycket yngre, jag var äldre då än nu, typ. Jag tog fan i båten och målade fast honom på durken och sålde båten sen. Det var längesen nu. Jag fick dock ett brev i fredags om att betalningen kommer att börja i augusti. Jag var inte medveten om att jag hade gått med på avbetalning, men det är så dags nu att protestera.
  Och det hände att jag, som jag ju anade, i alla fall blev tvungen att köpa en ny teve. Jag fick ett kort från England, the good old. Jag monterade in det i apparaten och inte fan löste det problemet. Caveat emptor: Det visade sig att jag hade kastat goda pengar efter dom dåliga, men jag tar det som lärpengar.
  Och jag säger som Willie Nelson och Waylon Jennings sjunger på sin (sista gemensamma) platta: ”It´s only money, it comes and it goes”
  Nu vet jag i alla fall en hel del om hur en led-tv fungerar. Det är nästan som en dator, med nätdel, moderkort, displaykort och skärm.
Den nya teven är en aning större, har en aning skarpare skärm, lite bättre ljud och så är programmen bättre på den. Andersson LED43511FHD, 3500 kr.
   Så nu har jag en gammal tv i delar och kartongen till en ny tv i lägenheten som redan var outhärdligt stökig.

But; me thinks me lost me mojo, long time ago-go.
****
  Jag vill gärna tro att ryggen blir lite bättre, da fö da, men jag vet inte. Jag har i alla fall lyckats återuppta den dagliga promenaden, om än ej så energisk och ej så lång. Ryggraden känns instabil.
****
Nu behöver jag bara återuppta det dagliga bloggandet så är jag så gott som återuppstånden. Mina mentala tyngdlyfterier. Eller difterier. ,
Bleka gossar gosar i solen. .
Jag gjorde några skogs-pergolas.

******
Dagens citat 1:
”Ett folk som väljer korrupta politiker är inte offer. De är medbrottslingar.”
George Orwell.
Dagens citat 2:
”…de är ju nästan svarta men de har ett lyckligt hem.
En skiftning i kulören, det gör väl ingenting.
Nej, hellre snälla svarta barn än vita i Sing-Sing!”
Evert Taube.
****
För övrigt:
Nu är den förbannade sommarn här:


...

.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar