måndag 22 maj 2017

Pölse-dag



2017 05 22 
Måndag..Pölse-dagen.
Minus-poster:
1. Jag blir plötsligt jättegammal och onödig.

.
.
2.

Tecken i tiden.

.
.
3.
Jag har inte lyckats besiktiga bilen ännu så varje färd blir kort och nervös.
4.

Jag tycker inte om när det blir sommar och varmt. Folk går bekymmerslöst omkring i linne och shorts. Själv går jag omkring i bylsig jacka och longs. 

Plus-poster:
1.
.

Men Sverige vann över Canada i VM-finalen i ishockey. Jag vet inte varför jag bryr mig, men kul var det ju att lilla mespropp-Sverige äntligen slog busarna från Canada. Visserligen hade väl ryssarna tröttat ut dem i semifinalen medan Sverige ganska lätt avfärdade de deppiga Finnarna i sin semi, men dock ändå. Du gamla du fria.
2.
Ryggen lite bättre, nu rör jag mig mer obehindrat, även om det inte är någon njutning att promenera.
3. Jag kan se på tv.
4. Jag klarar nog transitionen.


Observationer:
.
.
Ena svartklädd sportgubbe vandrade saaaakta ner för kullen medan han pysslade med sin mobil. Den svarta pudeln var väldigt tålmodig.

Addendum:
..
Men visst vore det trevligt om allt kunde vara trevligt och lugnt en enda gång..

.
Eh.


Lyssningar:
Idag lyssnar jag på Lena Andersson från 1971 och Henrik Berggren från 2017.
.

.
Questo e' un messaggio riservato!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar