onsdag 22 februari 2017

Var lugn, kliv ur din kropp



2017 02 22  

Så här såg det ut från mitt sovrumsfönster i morse dårå. Horisontalt snöande. Blöta tunga flingor. Så jag stannade hemma idag. Hade tänkt städa, men det blev läsande och musiklyssnande i soffan.
Superläcker musik. Blues-rock-jazz-country, typ.




Och tittandes på tv:
Ibland får man schizzofreena upplevelser av att såna här saker är meddelanden från andra sidan. Andra sidan av mig själv, mitt undermedvetna eller andra sortera dimensioner kanske.
*****************




Igår hade jag i alla fall en hyfsat trevlig prolle, fast jag fick antydan till skavsår av vinterkängorna. Så kan det gå. Igår lyckades jag även baka, för första gången sen jul. Enkla frallor, men dom blev luftiga och saftiga. Och bolliga. 18 stycken.
 

Immer etwas:





Vi blir äldre vi blir hårda

Förvirrade och uppslukade av oss själva

Glömska och rädda, ser vi oss omkring

Vuxna, förfärade, trötta vill vi vila

När ingen vila finns ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar