torsdag 24 november 2016

Nazis och rörliga bilder


  
  En solig förmiddag fångade jag monstret på bild igen. Min onda tvilling, mitt alter ego, kanske. Nej, hen e visst död.
Men sen blev jag ändå attackerad av hen, dead or alive; det fastnade på videon:





 

 
**
  En svart dimma rullar mot mig, det är framtiden som kommer.
Min ångest har fått metastaser. Min julafton blir svart.
Mitt jubileum blir inget nostalgium.
  Och inatt blev jag jagad av nazister. Jag hade flytt från en bombad konvoj, tillsammans med några andra. En officer kom springande efter oss med en luger i högsta hugg. Jag sprang och sprang och sprang. En quisling hoppade fram, pekade på mig och skrek till officeren: ”Da ist eine!”
Skotten ven runt mig och jag försökte springa i zig-zag.
Sista striden är här. Jag ska nog köpa den där skyddsvästen i alla fall, den är på rea just nu, endast 1199:-.
Men å andra sidan; jag är friskare idag. Som det värkar.

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar