lördag 19 november 2016

Les Mis, ett halsband av gem



2016 11 19    
  Lördag, något bättre, men har tappat rösten, men den använder jag ju så sällan, senast för en vecka sen, så det är inget bekymmer. En viss yrsel drabbar mig understundom, men jag ligger ju mest, så det är liksom inget stort problem, det heller. Eller; vadå, vänta, va? Vad klagar jag då för?
  Jag dricker te och kaffe med honung och grädde hela dagarna. Och jag hostar och hostar och hostar. Överallt ligger det hushållspapper med snor.
  Jag spekulerar inte, jag spar pengar i min sjukdom. Eller rättare sagt; min sjukdom spar pengar i mig.

(Luca Brasi kom tillbaka, allt är förlåtet.)
Det här är inte livets gyllene final direkt.
Vi rantar runt i ringen fastän gonggongen har ljudit.
**************************************** Ögon från förr, del 1:
 
Ögon från förr, del 2: (En motvikt)
************************************
Om nån frågar vad jag gör så vill jag svara: Jag gör ett halsband av gem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar