onsdag 23 november 2016

Allt är.




*
 Allt är inte förlorat, än kan jag skrapa fram lite handlingskraft..
Mådde bättre imorse; så jag skyndade mig att skärpa till mig och rycka upp mig och knalla iväg ut med mig.
  På vägen fick jag en chans att ta en smygbild av mannen som följer sin katt så tålmodigt och kärleksfullt.. Så nu är paret förevigat. I googles databas.
  

 
** 
  Det gick ändå hyfsat att ta en kort, 45 minuters prolle. Ingen riktig gång-glädje kanske, men dock. Och idag skulle ju vara en fastedag, men jag tvekade lite. Drack bara en kopp kaffe innan jag traskade iväg och tänkte att jag känner efter hur det känns innan jag beslutar mig. Men det kändes ok, så det blir nog en fasta denna vecka i alla fall.
  Ångesten minskade.  Men jag låg mest i soffan och tittade på teve. Ett par saker blev gjorda.

.
***..  
Personalen i NCIS har snygga skyddsvästar och jag tänkte att en sån skulle jag vilja ha. Kanske är det autismen som pratar.
  Jag hittade en enkel väst på nätet som likadan ut som i NCIS.

 

 
Den stoppar inga kulor, men väl knivhugg. Men det viktiga är ju den psykologiska skyddskänslan. Och att man har ett tryck mot kroppen liksom, det har jag läst att autister tycker om. Men om man bär den ute bland allmänheten så kommer väl polisen och undrar om man är terrorist eller kriminell..
****
  Sen ägnade jag ett par timmar åt att skapa en liten film med hjälp av Windows Media Maker. Det är inte direkt HD, för jag ville ha en liten fil att exprimentera med.
  



*****

Sen har jag hittat en uppsats som jag skrev på 60-talet som barn. Attans.

... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar