fredag 25 november 2016

Da ist eine!




2016 11 25 Da ist eine!
Äntligen fredag. Tempus fuckit. Jag kämpade för att komma ut på åtminstone en kort prolle (i lätt regn och nollgradigt), men jag förlorade den kampen. Sen tänkte jag dammsuga men.
Jag kom inte ut ur uterus liksom. Det fick bli inne-rus.
 

Och sen då:

Dammsugaren fick axelbrott. Det måste ha varit ondskans axelmakter. (som orsakade att jag i fyllan och villan ramlade på dammsugaren)
  

Tunn plast, som gjort för att spricka. Precis som jag.
Men dammsugaren går väl i alla fall att reparera dårå. Garantin sedan länge utgången. Precis som med mig.
Hakka pakka lakka, typ.

_____________________________________________

When Black Friday falls
You know it's got to be
Don't let it fall on me

(Black Friday, Steely Dan, 1975)
______________________________________________
   

”Say a prayer for the cowgirl, her horse ran away.”
Ballad of a runaway horse, en av Leonard Cohens allra, allra vackraste låtar som han aldrig spelade in själv, utan gav till Emmylou Harris.



 
_____________________________________________________
  

Ja,  voj voj perjantai..

Eller:
Mon bon imbecile.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar