fredag 15 juli 2016

Terror i Nice



2016 07 15
*
  Vaknade till nyheterna om en ny terrorattack i Frankrike. 84 döda när en man körde en lastbil in i en folksamling som firade Frankrikes nationaldag i går kväll den 14 juli på strandpromenaden i Nice. Obegripligt hänsynslöst. Efter oss syndafloden.

 
**
  Men äntligen fredag kanske. Vackert gråmulet väder. 18 grader. Fastan över, inte 100% strikt denna gång, kanske börjar jag tappa greppet. Eller kanske börjar greppet tappa mig.
  Kanske är halsen lite bättre. Ömheten har flyttat från vänster sida till höger. Immer etwas. Kände mig i alla fall lite piggare på min promenad. Det var tacksam folktomt. Jag hittade lite fler smultron:

 


Och jag hittade trevliga färgkombinationer och ljus och skuggor på kullen:

***
  Jag skärpte sen till mig på eftermiddan och tog en tur med bilen och såg mig omkring i verkligheten. Jag behövde lite påfyllning i skafferiet också, egentligen bara Lätta, men vem fan köper bara Lätta när en nu gör sig så mycket besvär att ta sig ut och förbruka fossilt bränsle och alltihop.
****
  Igår såg jag en personlig fransk dokumentär om Brigitte Bardot. Den var intressant därför att filmaren så rörande försökte hålla isär sin beundran av BB och insikten av det faktum att BB numera är, ska vi säga, besvärande högerreaktionär.
  Här en snygg BB-look.
 Jag har försökt få till den looken med hårband o hår, men jag är förstås för grov och för gammal. Alldeles för mycket för.

 Dolda tags:
Även om jag snart tar livet av mig vill jag väl att jag de sista dagarna inte ska plågas av fysiska krämpor, till råga på allt. Måttet e redan rågat, ju.
Hallå. Kan du höra mig, kan du höra mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar