onsdag 27 juli 2016

Ofredanden



2016 07 27 Oknapsus

”Wednesday's hump day, hump day's Wednesday
Over the hump, the week's half-gone”
(JJ Cale, Friday)

  Allmäntillståndet något bättre, hoppas jag. Svårt att avgöra.  Skönt i alla fall med dagstempratur på under 24. När jag kom hem från min timmes-långa vandring, jag är inte alltför sjuk ändå, så läste jag Dean Koontz ”Fånga natten”, som hade en del tankeväckande inslag som rörde tidsresor i ”sidled”. Dvs att röra sig i parallella världar. Jag tänkte på det där med lodjurets timme.
Som av en tanke hade jag med mig min lilla rosa katt som jag fotade på några ställen. Och det gjorde jag i den här tiden, inte i framtiden eller i ett eller flera parallella universum.
  På kvällen läste jag i nyheterna att en man gripits efter att ha ofredat ett par kvinnor i mitt vanliga promenadområde. Först tänkte jag det måste vara "min" blottare, men sen läste jag att den gripne var i 30 – 35 årsåldern, så det utesluter blottaren. Han måste ju vara minst 70.
Dessa ofredanden hände drygt fem timmar efter min vandring. Så där missade jag lite action. Men en kan ju inte låta bli att bli lite skakad och undra över hur en själv hade hanterat att bli ofredad. Troligen hade jag väl dragit kniv. Kanske var det en Zarnecki Incursion av något slag.
In for a Penny? Or a Penny in for me.
  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar