torsdag 7 juli 2016

Anomalicious



                                                               2016 07 07 

  
 Det är soligt och sorgligt. Jag är liksom fast i ett mellanläge; varken riktigt frisk eller riktigt sjuk. Efter 5 veckor börjar det kännas hopplöst, kanske får jag leva i det här läget resten av livet. Kroniskt kronvrak.
  Igår kändes det lite bättre och jag tog en seg promenad. (och en bild) Idag kändes det värre igen och jag låg kvar hemma hela dumma dagen.
Halsjävel. Huvudjävel.
  Men jag vet inte, kroppen går av sig själv, jämsides med dagarna. Hjärnan går också av sig själv, self-propelled. Själen går dock inte så långt på egen hand. Den vill ha näring, hjälp, uppmuntran, positiva upplevelser, rimliga utsikter, kryckor, hjul.
  Jag har i alla fall sluppit feber och svimningsanfall den här veckan.
Det har också varit behagliga temperaturer den senaste veckan.
Pyamas.
Ockupanterna tillbaka i reservatet. Immer etwas.

**
  Eh; cirka uppåt minst 90% av det ”observerbara” universumet består av mörk massa. Som vår egen värld, som vi själva. Det verkar vara en universell princip. 90 procent mörker, 10 procent skymning.
Kanske har vi sugit upp för mycket mörk energi i våra  - själar. Unioner och lökringar av föreningar och verklighet.
  Ibland kan vi försöka rösta oss ut ur ett upplevt förtryck. Som med brexit, som ger oss brexistensialistisk ångest.
   Typ; be careful what you wish for, you might get it. Eller som Bruce Springsteen utryckte det: ”With every wish – there comes a curse."
  Men det kan vara för sent att stoppa EU, tecken tyder på att EU became selfaware redan den 29 augusti 1997.
Dess önskan:  att utrota oss alla.
***
Märkliga fakta: enligt google har den här bloggen haft besökare från följande länder:
Sverige
Frankrike
Tyskland
Nederländerna
Kina
Spanien
Mexiko
USA
Rumänien
Ryssland
Estland
Indien
Finland
****

Dolda tags:
Även om jag snart tar livet av mig vill jag väl att jag de sista dagarna inte ska plågas av fysiska krämpor, till råga på allt. Måttet e redan rågat, ju.
Hallå. Kan du höra mig, kan du höra mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar