lördag 16 juli 2016

Intermissions, transmissions



Lördag
  *
  Eh, vaknade till nyheter om (ett försök till) militärkupp i Turkiet. Men var det det? Det skulle kunna vara ett försök av Erdogan att stärka sin egen personliga makt genom att rensa ut meningsmotståndare inom militären.
Håller världen på att kollapsa till barbari och isolationism? Demokratin förtvinar när våldet dyrkas och härskar.
    
**
  Eh, den här bloggen blev inte vad jag trodde, tror jag.  Jag har för mig att jag tänkte mig färre, men längre inlägg. Säkert hade jag tänkt mig bättre inlägg också, om jag tänker efter. Men en är ju ingen fanatiker, saker ändras. Det sker en interaktion av någon sort. Det är inte så att en bara spyr ur sig …. saker från det inre. Sakerna får ett eget liv som sen påverkar både hur en ser på det utspydda och vad man spyr ur sig nästa gång. De e ett evigt ’kretslopp’ förutom att de ej e evigt i sann bemärkelse. Det här är anteckningar för intresseklubben.
Jag blev förvånad när jag upptäckte prestationsångest i det här projektet. Att det plågade mig att inte leverera varje dag. Men sen tänkte jag på Kjell Höglunds vackra sång ”Kapitel 2”.
”Jag följer mitt hjärtas slag, det är lugnast så. Jag börjar på kapitel 2”


***
****
Myschteriet.




Dolda tags:
Även om jag snart tar livet av mig vill jag väl att jag de sista dagarna inte ska plågas av fysiska krämpor, till råga på allt. Måttet e redan rågat, ju.
Hallå. Kan du höra mig, kan du höra mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar