torsdag 6 april 2017

Ukraina del 6: Det ligger i fatet.

*

2017 04 06
  Hallå, de va en vacker dag, torsdagen. Nordanvinden var kall och frisk. Än är det vinter kvar! säger mor, än får vi dras med handskar och snor. Jag kämpade mig uppför störtloppsbacken, med fotvikter och allt. Obegripligt att jag orkar. Uppe på toppen stötte jag sen ihop Pyreneérn  och var tvungen att lyssna en stund på hanses tröttsamma ”humble bragging” och fördomar.
  Jag har levt en stund i avvaktan. I en slags försvarsposition, dock ej ännu i stabsläge. Har du som jag funderat över uttrycket i ”ur och skur”, och vad det betyder, så kan jag tala om att ”ur” inte har med klocka eller ur-sprung att göra utan kommer från ordet ”yra”, som i snö-yra.
*
Framgång 1:
  Åh, åtminstone det ena (och det viktigaste) brevet löste delvis ett problem, på ett strutsaktigt procrastinerande sätt visserligen, men ändå. Fick idag ett mail om att mitt ”önskemål” hade uppfyllts.
I strutsed my stuff, so to say.
Duckade skickligt för blyklubban där.. Avvaktade, slingrade mig ur ångestgreppet. Parterred. Ostrichized. Circumvented. Chuck E cheezed.
**
Calls for speculation. Calls for celebration.
Jag åt ett par heta hundar på eftermiddan.
***
Framgång 2:
  Lyckades hänga upp ett rör i badrummet så att jag kunde hänga upp en matta där och använda duschen för att skrubba ren mattan med billig flytande såpa från Biltema (luktar rätt gott) och spola av den sen. Det hade jag bara planerat i 2 månader, innan det blev av. Innan jag lyckades pussla ihop en kedja av alla pyssel som slutligen gjorde det hela möjligt. Imorron ska jag kanske tvätta den andra mattan. Men jag ska väl inte förta mig. Mina energinivåer är … begränsade. 
Men ooo, ooo, ooo, vad en liten gumma kan gno.
 

Bengt-Erik Grahn.
Do the dance. (Staka, ,”E”, grantopp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar