måndag 17 april 2017

Knäknycksreaktioner



2017 04 17  .
 

Galna muslimer över allt.
*
Eh, men påsken äntligen över. Nånting roligt hände i alla fall; jag mötte en vacker yngling och fick äta högrev.
**
   Det var hela minus 8 på natten, så det fick bli mössa och vinterjacka på morronens promenad, som trots vädret ändå inte blev så njutbar. Höger knä gjorde ont. Sen har jag ju hälsprickor som ömmar när jag går. Jag har väl försummat hälfilningen. Helgen förde också med sig gallgångsbesvär. En åt väl för mycket. Dock ej nåt galet frosseri denna gång. Ett kryss i plus-rutan. Disintegrationen fortskrider, undergångsasteroiden fortsätter på sin bana.
***
  Fluffiga moln i det kalla reservatet idag. Många amatör-flanörer ute, det är alltid småjobbigt. Men ingen av dem besvärade mig. Men den saken skötte jag själv så himla bra. Å andra sidan…
Jag stötte på ett har-par som jagade varandra vilt härs och tvärs. Eh, parningstid, det måste börjas i tid om dom ska hinna med 3 kullar varje år. Dom små liven.

****
  Bought naught. (Pat-pat)
En del frustration över drunkningskänslor och Don Kill-shot. Mardrömmar galore.
*****
Dagens klassiker:
De Rolling Stones; Gotta get away.
******
  Jag ägnade fyra timmar åt att fixa nätadaptern till min laptop. Min nödfix från den 25 Mars höll i dryga 3 veckor i alla fall. Jag var ju rädd att felet låg inne i själva datorn, så att jag skulle vara tvungen att ta isär den och kanske tvingas löda på det komplicerade o kompakta moderkortet. Men det slapp jag, alltid nåt.  Och när jag likaså var igång med lödandet, så fixade jag även min reservadapter, så nu har jag både livrem och hängslen igen.
  Måndagen var en fastedag så det var ju lite trist, men så kan det gå. En fastedag kan jag ju göra stående på huvudet, om så behövs. Apropå kosthållningsregimen, så har avföringen varit lite väl fast den senaste tiden. Kan möjligen bero på att jag lagt av med den dagliga fibermuslin. Jag tänkte att det halvkilo grönsaker plus en hel del äpplen skulle ge mig de fibrer jag behöver, men kanske måste jag börja med muslin igen dårå.
Det är lättare att skita löst. Så att säga. En är väl ingen räv heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar