onsdag 5 april 2017

Ukraina, del 5



2017-04-05
 " Eh, varje gång jag skriver ordet Ukraina så generar det besök från just landet Ukraina. Vårt stackars fattiga blågula systerland. Lustigt, har ni inget annat för er än att sitta o googla på ert eget land?  Hallå, ni har aldrig ägt Krim. Det fick ni i en illegitim gåva av Chrustjev på 50-talet. Innan andra världskriget var det krimtatarernas land. Men på grund av sin feodalt auktoritära närhistoria valde tatarerna hellre nazisterna/vita armén än sovjetunionen och fick sen lida för det när kriget var slut. Så släpp det.  
Olika falla ödets lotter."
--------
Ironi failure.




Min vattenskugga och jag hälsade på varann. Jag passade på att försöka hoppa upp på bordet idag igen, nu utan kamera och utan vikter på fötterna. Nu var dä inga probs. Tjola-hopp!

  Och så kikade jag på di små gula solarna på marken. Och solen lyste men det blåste kalla vindar från Norge, så det var ganska behaglig temperatur ida. Jag släppte det.

  På eftermiddan ägnade jag ett par timmar med att testa olika bildinställningar på min Andersson LED4281FDC. Och det visade sig att med nedanstående inställningar är bilden rätt ok, ändå. Inga problem med skiftande ljusstyrka ens efter 8 timmars drift.


.::..
Så tillsvidare släpper jag problemet och funderingarna på eventuell ny tv.
Jag har annat att tänka på.  
Jag ändrade lite i Gösta Ekmananimationen:


Bonusbild: Jaques Villenueve och Sandrine:
**///~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar