söndag 2 april 2017

Solglitter, blåblommor o lottovinst



2017 04 02 
Söndagen kom, jag sov extra extra dåligt, massor av uppvak och sen dårå, vaknade jag slutligen lite väl sent dårå, och kände mig lite stressad, fastän det är söndag, så kan det gå, dårå. Jag hamnade skevt i tempus.
En av alla mina psykologer påstod att en undersökning (av patienter) visat att vi i tankarna lever i 80 % i framtiden, 15 % i det förgångna och bara cirka 5 % i nuet. Jag vet inte om det stämmer, för min del tror jag nog att jag lever en aning mer i det förgångna och det är inget lyckoskapande tempus. Helt klart finns det utrymme för en ökning av vistelse i nuet och minskning av vistelse i det förgångna. Kanske mera nu är en lucka till lycka.
  Vann i alla fall 25 kr på lotto och 5 kr på keno via en lördagsgodispåse för 75 kr. Det minskade förlusten. Knappt märkbart. Ah, minus, men mindre minus.
  Men å andra sidan fick jag en idé om ett av mina problem, visserligen inte en lösning, men ett slags möjligt procrast. Och faktiskt, bara att få en idé om en antydan till att allt inte är förutbestämt förlorat, det öppnade ett hål i mörkret. Jag begär inte mycket. Allt jag vill ha, är ett halsband av korall, ingenting annat, det kostar för mycket.

Edelstahl-brunnen-wasser und sonnen-glitzer-spritzer.
Och blåsippor i skogen. Jag såg dom små skönheterna när jag smög mig in bland buskarna för kissa.
 

Och så en bassängbild med sommarsandstrandsillusion.
Reservatet torkar upp..
..::..
Men nu nalkas nästa vecka och kastar sin skugga framför sig som en blyklubba.
**///~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar