torsdag 28 mars 2019

Notering till självet, Del 111:Mat


  Åt den näst sista portionen av det misslyckade potatimos som jag kokade den femte januari. Tjohoo, ser slutet. Äntligen. Vet ej vad fel jag gjorde. Kanske var det inte mitt fel. Kanske var potatisen dålig. Kanske var det dumt att blanda i yoghurt. Hur som helst är den mardrömmen snart över.
  Bakade dock mitt godaste bröd, vilket inte i och för sig säger mycket, igår. En tredjedel dinkel, en tredjedel manitoba, en tredjedel rågsikt. 2 rivna äpplen, russin, enbär, rivet apelsinskal (från en jätteapelsin).
  Det jäste fint, blev saftigt, den svaga apelsinsmaken ihop med enbärens primitiva besk-sötma blev en ny smakupplevelse. Sådant hända ej ofta. Immer etwas. Ei minua vastaan...
  Förra veckan stekte jag upp lite isterband, vilket blev halvlyckat. Det såg ut så här:
::
Dagens humor:
,,
Kulturministern är från Mars.

                    Mars attacks!
,,



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar